مزایای مولتی اسپلیت

مولتی اسپلیت ها به دلیل استفاده از کندانسور بزرگ در یونیت خارجی دیگر نیازی به داکت اسپلیت ندارند. لوله های اتصال یونیت داخلی به خارجی نیز به فضای کمی نیاز دارند و به راحتی نصب می شوند. این سیستم ها بیشتر برای مکان هایی مناسب هستند که یک درجه حرارت برای کل محیط مورد نیاز است. در سیستم های مولتی اسپلیت، تمام یونیت های داخلی، فضای داخلی را با دمای یکسان تهویه می کنند. به طور کلی، مزایای چندگانه عبارتند از:

مولتی‌پلیت‌ها مجهز به کمپرسور چرخشی اینورتر هستند.
هزینه برق مصرفی در سیستم های چند صفحه ای در مقایسه با اسپلیت های معمولی بین 35 تا 40 درصد کاهش می یابد.
تمام واحدهای داخلی در چند اسپلیت مجهز به یک کنترل کننده ترموستات مجزا هستند.
مولتی اسپلیت ها به دلیل داشتن یک کمپرسور در مقایسه با سیستم های چند کمپرسور معمولی فضای کمتری را اشغال می کنند.
هزینه نگهداری پایینی دارند.
قابل اتصال به پانل های داخلی مختلف از جمله یونیت های دیواری داخلی، کانال ها و کاست های سقفی و کفی.
معایب مالتی پلکس
مولتی اسپلیت ها علاوه بر مزایایی که در بالا ذکر شد، دارای معایبی نیز هستند که مصرف کننده قبل از خرید باید از آن ها آگاه باشد. از معایب مالتی پلکس می توان به نکات زیر اشاره کرد:

Multiplits نمی توانند دما را به صورت جداگانه برای پانل های جداگانه کنترل کنند. در این سیستم دمایی که مصرف کننده برای یونیت داخلی تعیین می کند برای تمام یونیت های داخلی اعمال می شود.
Multiplit ها چندین سیستم به هم پیوسته هستند که به طور همزمان کار می کنند و کنترل جداگانه ای ندارند. در نتیجه، خاموش کردن یک واحد داخلی باعث خاموش شدن همه واحدهای داخلی می شود. بنابراین مولتی اسپلیت ها برای سالن های تهویه مطبوع یا فضاهایی با ویژگی های حرارتی متفاوت گزینه مناسبی نیستند.

نکات مهم هنگام خرید مولتی اسپلیت

مولتی اسپلیت ها که در واقع کولر گازی اسپلیت چند پنل هستند به دلیل سرعت بالای کاهش دمای محیط، مصرف برق کمتر، مصرف فضای کمتر و نصب راحت تر، مورد استقبال مشتریان قرار گرفته اند. اما در نظر داشته باشید که برای بهره مندی از تمامی ویژگی های مطلوب این سیستم ها باید در هنگام خرید عواملی را در نظر بگیرید که سیستم تهویه مطبوع خریداری شده می تواند نیاز شما را به خوبی برطرف کند. بسیاری از مصرف کنندگان بدون توجه به عوامل موثر بر کیفیت و کارایی این سیستم ها اقدام به خرید می کنند و پس از مدتی از خرید خود ناراضی می شوند.

نکته مهم در خرید مولتی اسپلیت توجه به ابعاد محیطی است که قرار است توسط این دستگاه خنک شود. با توجه به فضا و ابعاد محیط باید دستگاهی با قدرت مناسب انتخاب کنید. زیرا نصب سیستمی با توان بیشتر از ظرفیت محیط باعث افزایش مصرف انرژی می شود. استفاده از سیستمی که قدرت کمتری نسبت به نیاز محیط دارد، هوای خنک کافی را در اختیار شما قرار نمی دهد. لازم به ذکر است که میانگین زمان سرمایش، مدت زمان استفاده از سیستم در طول روز، تعداد ساکنین، تعداد اتاق ها، استفاده از فضا و تعداد پنجره ها از موارد مهمی هستند که هنگام خرید هوا باید مورد توجه قرار گیرند. تهویه مطبوع و اسپلیت چند پانل. قرار داده شود.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت و ویژگی های انواع محصولات در زمینه تهویه مطبوع ساختمان و همچنین سایر تجهیزات نصب به سایت فروشگاه ونداد تجهیز مراجعه فرمایید.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: